top of page

Metodeverk

En godt etablert og kjent tilbudsprosess er nøkkelen til et kvalitativt godt tilbud, som sikrer at bedriften maksimerer vinnsjansen samtidig som at risiko er kontrollert og håndtert.

 

Å ha et godt metodeverk for tilbudsprosessen kan effektivisere og spisse tilbudet helt fra kvalifisering til og å beslutte hvilken vinnstrategien som skal benyttes i tilbudsutarbeidelsen.  Gjennom velprøvde modeller nettopp for en god kvalifisering, har vi etablert malverk som kan tas i bruk som de er, eller gjennom tilpasning til deres bedrift:

  • Opportunity assessment
  • Beslutningsprosess
  • Salgskost
  • Konkurrentanalyse
  • Optimalisere vinnsjanen - Unique Selling Points
  • Tilbudsutarbeidelsesprosess (bid process)

Hvordan utarbeide en god vinnstrategi?

  • Kjenne kundens behov og beslutningsprosess
  • Kjenne konkurrentene og deres sterke og svake områder
  • Kjenne egne styrker og svakheter
  • God forståelse for kundens vekting og utvelgelsesprosess

 

bgImage
bottom of page